Інтелектуальна гра «Хто попереджений - той захищений»

Інтелектуальна гра «Хто попереджений - той захищений»

Мета: формувати в учнів свідоме ставлення до свого життя та здоров’я; популяризувати  основні правила безпечної життєдіяльності серед молоді; створювати позитивну мотивацію у школярів до вивчення правил безпечної поведінки в різних небезпечних ситуаціях;
розвивати в учнів життєві навички, що мають ключове значення для безпеки повсякденного життя; підвищити рівень практичної підготовки учнів до дій у разі виникнення надзвичайних ситуацій, закріпити отримані  знання на практиці;
педагогічними методами впливати на реальну поведінку учнів шляхом розвитку у них життєвих навичок необхідних для безпеки їхнього повсякденного життя; виховувати в учнів гуманне ставлення до людини, що потрапила в біду, викликати до неї співчуття, бажання допомогти;
Обладнання: питання для гри, секундомір, комп’ютерні презентації, конверти.

Загальні правила: у грі беруть участь 2 команди учнів. 


«Швидше   всього   наздоганяє
та небезпека, яку зневажають»
                                  Публіцій Сір

" У більшості хвороб винна не природа, не суспільство, а сама людина.
 Найчастіше вона хворіє через лінощі й жадібність,
 але інколи -  від нерозумності»
М.Амосов

ПЕРЕБІГ ЗАНЯТТЯ

І. Організація класу.
На початку виховної години проводиться хвилина чемності:

ПРАВИЛА ЧЕМНОСТІ

У нас можна
Вітатися
Звертатися на ім'я
Усміхатися одне до одного
Допомагати одне одному
Казати тільки добрі слова
Дружити
Творити
Говорити тільки правду
У нас не можна
Штовхатися
Голосно розмовляти
Лаятися
Ображати одне одного
Брати чужі речі
Бути нещирим
Не підтримувати одне одного
Не радіти за друзів

ІІ. Повідомлення теми, мотивація навчальної діяльності.


1. Вступне слово вчителя.
Життя, як мить, єдина мить,
Махне крилом — і пролетить...
Але в цю мить, коротку мить,
Було і сонце, і блакить.
Я, поки серцем не зачах,
Вкарбую їх в своїх очах.
Бо нам дана мить для життя,
А вічність? — То для забуття.


Найцінніше, що є у людини, — це її життя. Во­но дається їй тільки раз і кожній — своє. Довге чи коротке, неповторне і звичне, радісне і сумне, солодке, як мед, і гірке, як полин, воно триває лише від народження до смерті, і його не можна прожи­ти двічі.
З античних часів людство користується прави­лом, сформульованим давньогрецьким філософом Протагером: «Людина є мірилом усіх речей, а цінність людського життя є найвищою суспільною цінністю».
2. Перегляд презентації «Здоровий спосіб життя». (Учнівська робота)

ІІІ. Інтелектуальна гра.
  1. Організація команд:
1)       поділ класу на команди;
2)       вибір назви та девізу командами:
3)       ознайомлення з правилами та ходом гри.

  1. Вступна бесіда.
За даними Держкомстату, дорожньотранспортнi пригоди, пожежі, нещасні випадки на воді, випадкові та навмисні пошкодження, аварії, травмування в побуті тощо щорічно забирають життя десятків тисяч людей, і немала частина з них – діти…
Основною причиною такого загрозливого становища с незнання чи нехтування елементарними правилами безпеки, недостатня iнформованiсть щодо поведінки у разі виникнення надзвичайних ситуацій, вiдсутнiсть практичних навичок самодопомоги.

  1. Перший тур -  «Домашнє завдання».
Учні отримали випереджувальні завдання – підготувати повідомлення та проекти про правила безпеки життєдіяльності. Кожен учасник гри, який підготував роботу, знайомить з нею однокласників і отримує для команди 1 бал.
Основні правила поведінки при експлуатації побутових електроприладів.
Основні правила поведінки на транспорті, автошляхах та залізниці.
Основні правила поведінки при зустрічі зі свійськими та дикими  тваринами.
Основні правила поведінки під час подорожі до лісу.
Основні правила поведінки при виникненні пожежі.
Основні правила поведінки під час грози, сильного вітру, шквалів.
Основні правила поведінки при виявленні розливу ртуті.
Основні правила поведінки при користуванні предметами побутової хімії
Основні правила поведінки при користуванні та піротехнічними засобами.
Основні правила поведінки при виявленні маловідомих предметів.

  1. Другий тур – «Мозковий штурм».
Команда, яка швидше дала відповідь на запитання, отримує 1 бал.

1.             Номер служби «швидкої допомоги». (103).
2.             Після чого проводять демеркурізацію? (Після розливу ртуті).
3.             Повторіть девіз МНС. (Запобігти. Врятувати. Допомогти).
4.             Якщо поряд з вами хтось палить то ви … (Пасивний курець).
5.             Різке нервове напруження організму, що може викликати різноманітні негативні наслідки, а також може стати причиною онкологічних захворювань. (Стрес).
6.             Він визначає межі пляжу. (Буй).
7.             Кокаїн і конопля – це … (Наркотики).
8.             Назвіть номер рятувальної служби. (101).
9.             Зіткнення автомобілів. (ДТП, дорожньо-транспортна пригода).
10.         «Чума ХХІ століття». (СНІД).
11.         Скільки часу на день дитина може проводити перед монітором комп’ютера? (15-30 хвилин).
12.         Цією хворобою людину можуть заразити собаки, коти або дикі тварини. (Сказ).
13.         Якого кольору автомобілі пожежно-рятувальної служби? (Червоного).
14.         Як викликати аварійну службу газу? (104).
15.         Ліки, що знешкоджують бактерії. (Антибіотики).
16.         Дуже тривалий стрес, що негативно позначається на психологічному та фізіологічному стані людини. (Депресія).
17. Що називають «зеленим змієм»? (Алкоголь).
18. Щоденний розпорядок. (Режим дня).
19. Він утворюється у наших помешканнях, у ньому існують мільйони бактерій і навіть мікроскопічних кліщів. А у особливо тяжких випадках він може навіть провокувати алергії та астми. (Пил).
20. Найпростіший спосіб збагатити кімнату киснем. (Провітрювання).
21. Найкращий відпочинок для мозку. (Сон).
22. Наука про здоровий спосіб життя. (Гігієна).

5. Третій тур – «Інтерв'ю».
Ведучий змагання зачитує питання для команди. Команди відповідають по черзі. Кожна правильна відповідь – 1 бал. Якщо перша команда дає неправильну відповідь, право відповіді переходить до другої. Якщо і вона дає неправильну відповідь, то жодна з команд не отримує бали, а ведучий оголошує правильну відповідь. (Обговорення – 10 с.)

1. Як називаються лікарські засоби, за допомогою яких намагаються покращити фізичну витривалість та спортивні характеристики? (Допінг).
2. Фахівці говорять, що до 15 років цим різновидом атлетики займатися не варто, бо це може вплинути на процеси росту та формування скелету. (Важка атлетика).
3. Назвіть вид спорту, який, за словами фахівців, сприяє фізичному розвитку людини та її морально-духовної сфери. (Плавання).
4. Найнебезпечніша складова цигарки. (Нікотин).
5. Назвіть види захворювань хребта, які часто виникають у тих, хто зловживає сидінням перед комп’ютером. (Сколіоз, остеохондроз).
6. Як називається хвороба, коли у людини є воші? (Педикульоз).
7. Як свідчить статистика, саме цей вид злочину є найбільш поширеним серед вуличних підліткових компаній. (Крадіжка).
8. Яка небезпечна хвороба легень передається повітряно-крапельним шляхом і вимагає довготривалого лікування? (Туберкульоз).
9. Ця небезпечна венерична хвороба має статевий та побутовий різновиди. (Сифіліс).
10. Вони зберігають продукти, але їх надмірність є надзвичайно шкідливою для здоров’я. (Консерванти).
11. Назвіть найпопулярніший на сьогодні напис на продуктах харчування (Без ГМО).
12. Народна назва купання в ополонці (Моржування).
13. Греки їли його перед боєм, бо вважали, що він додає хоробрості і відганяє смерть; наші предки вірили, що він оберігає від тисячі хвороб; а сучасні лікарі говорять, що це прекрасний профілактичний засіб від простудних захворювань та грипу (Часник).
14. На думку гумористів, ніщо так не гальмує розвиток медицини, як... Що?
(Здоров’я людей).


6. Четвертий тур – «Колесо фортуни».
Представники команд витягують конверти з запитаннями. Протягом 1 хв. Команди обговорюють запитання і готують відповідь. За кожну правильну відповідь команди отримують по 2 бали. Якщо перша команда не дає правильну відповідь, то друга має право відповісти, якщо знає відповідь.
1. Його цілющі якості знали з давніх-давен: греки їли його перед боєм, бо вважали, що він додає хоробрості і відганяє смерть; наші предки вірили, що він оберігає від тисячі хвороб; а сучасні лікарі говорять, що це прекрасний профілактичний засіб від простудних захворювань та грипу (Часник; 4 бали).

Питання 1. В Стародавній Греції, чоловікам дозволялося вступати у шлюб з 21 року, а от вино пити дозволялося лише з 30 років. Чому греки вводили таку заборону?
Відповідь. Щоб пристрасть до вина та алкоголю в цілому, не позначилася на майбутніх дітях.
Питання 2. У Гіппократа був один хворий пацієнт, який благав його вилікувати. Гіппократ оглянув його і сказав, що він береться за лікування, але за умови, що пацієнт купить той будинок, який він йому вкаже, і щодень буде приходити на прийом ліків. Отримавши згоду, лікар вказав хворому на самий віддалений від своєї оселі будинок. Через деякий час пацієнт дійсно поборов свою хворобу і прийшов зі словами вдячності до батька медицини, благаючи того відкрити секрет ліків. У відповідь Гіппократ відповів: «Весь час я давав тобі пити джерельну воду, а вилікували тебе …». Що вилікувало хворого?
Відповідь. Щоденні прогулянки свіжим повітрям, адже хворий був змушений кожного дня проходити значну відстань від свого будинку до оселі Гіппократа.
Питання 3. У газеті «Харківський кур’єр» було опубліковано жартівне рекламне оголошення: «Новий «Педігріпал» з (пропущене слово) – ваш собака буквально світиться здоров’ям!» Яке слово пропущене?
Відповідь. «... фосфором...».
Питання 4. Після аварії на Чорнобильській АЕС у Гомельській області істотно скоротилося число гострих шлунково-кишкових захворювань. З якої причини?
Відповідь. Люди стали частіше мити руки, овочі й фрукти перед їжею.
Питання 5. Раніше на бенкетах часто спалахували сварки, що нерідко кінчалися кровопролиттям. Наполеону Бонапарту приписують винахід столового приладу, що різко знизив подібного роду травматизм за обідом. Що ж це?
Відповідь. Столовий ніж із закругленим кінцем.
Питання 6. Петро Якович Чаадаєв зрівняв оману й істину ще із двома також зв’язаними поняттями. Своє порівняння він уклав так: «От чому омани поширюються швидко, а істина так повільно». Назвіть ці інші два поняття.
Відповідь. Хвороба й здоров’я.
Питання 7. Медики називають його м’язовим органом кровоносної системи, що розташований у передньому середостінні. А куди, відповідно до народної мудрості, цей орган йде від переляку?
Відповідь. У п’яти.
Питання 8. Під час правління англійської королеви Єлизавети I було заборонено використовувати його в Парламенті, щоб не зашкодити здоров’ю депутатів. Про що йде мова?
Відповідь. Про кам’яне вугілля.

І\/. Підсумок заняття.

1. Підведення підсумків гри.
2. Нагородження переможців.
3. Нагородження найбільш ерудованого вболівальника.
4. Узагальнююча бесіда.
Життя неповторне й у кожного своє. Життя є дар Божий. Ми повинні бе­регти цей дар, як святиню.
Життя — це шанс кожного. Доля при­хильна до тих, хто здатний триматися на плаву, навіть потрапляючи у вир.
Мати Тереза, лауреат Нобелівської премії, гро­мадянка світу в найвищому розумінні цього слова, залишила тим,  хто вступає  на життєвий  шлях, духовний заповіт, у якому сказано:
Життя — це шанс. Скористайся ним.  
Життя — це краса. Милуйся нею...
Життя — це мрія. Здійсни її.
Життя — це виклик. Прийми його.
Життя — це обов'язок. Виконай його.
Життя — це цінність. Цінуй його.
Життя — це любов. Насолоджуйся нею.
Життя — це тайна. Пізнай її.
Життя — це удача. Шукай цю мить.
Життя таке чудове. Не марнуй його.
Це твоє життя. Борони його.
-          Нехай кожен з Вас спробує дати відповідь на запитання:

«Як  можна захистити своє життя»?

Немає коментарів:

Дописати коментар